Roland Agius hemsida

Förre finanskommunalrådet Roland Agius hade ett brinnande intresse för allt som rörde historien om Uppsalas Industrier och han byggde upp en imponerande kunskap inom området. Denna kunskap delade han mycket  gärna med sig, såväl under som efter åren som Industriminnesföreningens ordförande. Detta skedde i form av otaliga föredrag, av två böcker, av de stadsvandringar han ledde och inte minst av hans mycket välbesökta hemsida på internet.

Denna hemsida finns fortfarande tillgänglig tack vare sajten Wayback Machine och besöks enklast genom att klicka här eller på bilden nedan. Man kan också komma direkt till någon av Rolands många berättelser genom att klicka i listan längre ner på denna sida.

Rolands hemsida uppdateras naturligtvis inte längre och eventuella kommentarer kommer inte att besvaras.  Sådana kan istället lämnas här.

Roland Agius. Industriminnesföreningens ordförande 2003-2011

Klicka på bilden för att komma till Rolands gamla hemsida

Berättelserna på Roland Agius hemsida